Character Rigging Artist

By

About the job

  • Création de rig pour les personnages à l’aide d’un autorig interne et de customisation en script.
  • Déformation des personnages en respectant leur morphologie et en travaillant dans une grande amplitude de mouvement.
  • Vérification puis intégration aux personnages des éléments livrés par les autres départements.
  • Identification et résolution des problèmes dans les scripts du pipeline.

Must have

  • Expertise en rigging et skinning sous Maya.
  • Capacité à maîtriser rapidement les outils de production développés en interne.

Nice to have

  • Maitrise des langages de programmation MEL, Python, Maya API
  • Expérience sur des longs métrages.
  • Connaissances anatomiques.
  • Connaissance de Shotgun.

About you

  • French and/or English fluency is required.
  • Good communication skills and strong ability to take notes and direction.
  • Ability to work within a team, prioritize tasks and meet tight deadlines.
  • Available or willing to relocate to Paris (remote work unavailable)
  • We favor European Union citizens or candidates with French work permit. We will not be able to obtain a visa for this position.

About us

Illumination Mac Guff is the leading studio for animated films in Europe. Based in Paris, the studio is known for its blockbusters such as the franchise “Despicable Me”, “Minions”, “The Secret Life of Pets” and “Sing” – all produced by Illumination Entertainment for Universal Pictures.